11111

DERS TANITIM BİLGİLERİ


mt.fadf.ieu.edu.tr

Dersin Adı
Kodu
Yarıyıl
Teori
(saat/hafta)
Uygulama/Lab
(saat/hafta)
Yerel Kredi
AKTS
Güz/Bahar
Ön-Koşul(lar)
Yok
Dersin Dili
Dersin Türü
Seçmeli
Dersin Düzeyi
-
Dersin Veriliş Şekli -
Dersin Öğretim Yöntem ve Teknikleri
Dersin Koordinatörü
Öğretim Eleman(lar)ı
Yardımcı(ları) -
Dersin Amacı
Öğrenme Çıktıları Bu dersi başarıyla tamamlayabilen öğrenciler;
  • Sinemanın başlangıcından itibaren gelişimi hakkında genel bilgiye sahip olabileceklerdir.
  • Bütün filmlere analitik bakabileceklerdir.
  • Filmdeki giysilerin anlatım olanaklarını anlayabileceklerdir.
  • Giysi ve karakter arasındaki bağlantıyı anlayabileceklerdir.
  • İkna edici argümanlar geliştirerek filmlerin anlam ve kalitesi hakkındaki yargılarını ifade edebileceklerdir.
  • Sözlü ve yazılı sunum becerileri geliştirebileceklerdir.
Ders Tanımı

 



Dersin Kategorisi

Temel Ders
Uzmanlık/Alan Dersleri
X
Destek Dersleri
İletişim ve Yönetim Becerileri Dersleri
Aktarılabilir Beceri Dersleri

 

HAFTALIK KONULAR VE İLGİLİ ÖN HAZIRLIK ÇALIŞMALARI

Hafta Konular Ön Hazırlık
1 Giriş : Introduction:
2 Tasarımcı ve film endüstrisi "Pret-a-porter" (Robert Altman, 1994) Ödev ile ilgili açıklama Okuma: Bruzzi, chpt. 1, pp. 3-25 Ödeve giriş
3 Kostüm ve karakter: The big Lebowski, Coen brothers, 1997 Okumalar: http://clothesonfilm.com/the-big-lebowski-jeff-bridges-chills-in-a-cowichan-cardigan/9808/ http://clothesonfilm.com/double-feature-review-the-big-lebowski-chris-thoughts/9316/ http://clothesonfilm.com/double-feature-review-the-big-lebowski-kb-thoughts/10994/
4 Okuma konuları Okuma: Bruzzi, ch. 1, 25-34
5 ‘Kostüm ve Karakter: Belle de jour, Luis Bunuel, 1967 Ödev 1 teslim Okumalar: http://clothesonfilm.com/belle-de-jour-sex-and-alienation/4470/ Hand in assignment 2
6 Cinsiyet ve Giysiler: Orlando, Sally Potter, 1992) Okuma: Bruzzi, ch. 7, pp. 173-199
7 Cinsiyet ve giysiler Annie Hall, Woody Allen, 1977 http://www.glamamor.com/2012/10/the-style-essentials-seems-like-old.html Ödev Teslimi
8 Okuma Konuları Okuma: Bruzzi, ch. 3, pp. 67-94
9 ‘Cinsiyet ve giysiler’ Casino, Martin Scorcese, 1995 Okuma: Bruzzi, ch. 3, pp. 67-94
10 Tasarımcı ve film endüstrisi Trop belle pour toi, Bertrand Blier, 1989 Okuma: Bruzzi, ch. 1, 25-34
11 MIDTERM SINAV Hafta 1-0 : Sınıfta gösterilen filmler ve ilgili okumalar
12 Türk Filmi: Selvi boylum, al yazmalım, Atıf Yılmaz, 1977 Oku: TBA Hand in proposal for presentation
13 Türk Filmi: Üç Maymun, Nuri Bilge Ceylan, 2008 Oku: TBA
14 Final Sunumları Ödev 2 teslim (defter)
15 Dönemin gözden geçirilmesi  
16 Dönemin gözden geçirilmesi  
Ders Kitabı
Önerilen Okumalar/Materyaller Stella Bruzzi, Undressing cinema. Clothing and identity in the movies, London 1997 Blog: www.clothesonfilm.com

 

DEĞERLENDİRME ÖLÇÜTLERİ

Yarıyıl Aktiviteleri Sayı Katkı Payı %
Katılım
Laboratuvar / Uygulama
Arazi Çalışması
Küçük Sınav / Stüdyo Kritiği
Portfolyo
Ödev
1
30
Sunum / Jüri Önünde Sunum
1
30
Proje
Seminer/Çalıştay
Sözlü Sınav
Ara Sınav
1
40
Final Sınavı
Toplam

Yarıyıl İçi Aktivitelerin Başarı Notuna Katkısı
3
100
Yarıyıl Sonu Aktivitelerin Başarı Notuna Katkısı
Toplam

AKTS / İŞ YÜKÜ TABLOSU

Yarıyıl Aktiviteleri Sayı Süre (Saat) İş Yükü
Teorik Ders Saati
(Sınav haftası dahildir: 16 x teorik ders saati)
16
2
32
Laboratuvar / Uygulama Ders Saati
(Sınav haftası dahildir. 16 x uygulama/lab ders saati)
16
2
Sınıf Dışı Ders Çalışması
10
2
Arazi Çalışması
Küçük Sınav / Stüdyo Kritiği
Portfolyo
Ödev
1
10
Sunum / Jüri Önünde Sunum
1
8
Proje
Seminer/Çalıştay
Sözlü Sınav
Ara Sınavlar
1
20
Final Sınavı
    Toplam
122

 

DERSİN ÖĞRENME ÇIKTILARININ PROGRAM YETERLİLİKLERİ İLE İLİŞKİSİ

#
Program Yeterlilikleri / Çıktıları
* Katkı Düzeyi
1
2
3
4
5
1

Bağımsız olarak bir tasarım koleksiyonunu tasarlamak ve gerçekleştirmek.

X
2

Yüksek kalitede moda ürünlerinin üretiminde gerekli olan malzeme, kullanım ve bilgi becerisini endüstrinin beklentileri doğrultusunda uygulamak.

X
3

Tasarım araştırmasına yönelik farkındalık geliştirmek ve bireysel olarak tasarım araştırmasını yürütmek.

X
4

Bir yabancı dili iyi ve gelişmiş  seviyede kullanmak.

X
5

Geleceğe yönelik profesyonel bir kariyer için girişimcilik ve yönetim becerilerini geliştirmek.

X
6

Çağdaş sanat ve tasarım dünyasındaki güncel  konular, değişimler ve akımları tasarım pratiklerine aktarabilecek derecede izlemek, gözlemek ve analiz etmek.

X
7

Moda ve Tekstil Tasarımı alanının gerektirdiği düzeyde bilgisayar tabanlı bilişim ve iletişim teknolojilerini kullanmak.

X
8

Meslek alanının, belirli yerel ve bölgesel ihtiyaçlarının ve gelişmelerinin farkına varmak, bunları analiz etmek ve uygulamaya entegre etmek.

X
9

Akademik ve tasarım araştırmalarına süregiden bir analitik ve profesyonel yaklaşım geliştirmek.

X
10

Moda ve Tekstil Tasarımı alanında seçtikleri ilgi alanına yönelik olarak, kişisel yaşam boyu öğrenme tavrının öneminin ve ihtiyacının farkında olabilmek.

X
11

Moda ve Tekstil Tasarımı alanında edindiği kuramsal  bilgileri anlamak, yorumlayabilmek ve  uygulamalı çalışmalarında kullanabilmek.

X

*1 Lowest, 2 Low, 3 Average, 4 High, 5 Highest

 

İzmir Ekonomi Üniversitesi | Sakarya Caddesi No:156, 35330 Balçova - İZMİR Tel: +90 232 279 25 25 | webmaster@ieu.edu.tr | YBS 2010